miércoles, 23 de junio de 2010

LES FIRES DE CAMBRILS

Valoració del cicle firal a Cambrils

Per saber valorar què representa el cicle firal de la nostra ciutat deixeu-me que us mostri algunes xifres i raonaments en el seu favor.

El darrer cap de setmana de maig la tercera edició de la Fira Marítima de la Costa Daurada és un clar exponent de l’aposta per treballar conjuntament, per la promoció d’un sector específic de l’economia local com pot ser la nàutica, de dos municipis, com són Cambrils i Salou, que són el centre neuràlgic del turisme a la nostra demarcació. Es tracta de marcar l’inici de la temporada alta i de no donar l’esquena al mar com s’havia fet tradicionalment. Aquest any s’ha comptat amb la novetat de fomentar el mercat del vaixell d’ocasió amb un èxit comprovat.

El primer cap de setmana de juny la Fira Multisectorial ha celebrat la seva cinquanta-tresena edició en la seva era moderna, després de que la Vila de Cambrils comptés amb dret a fer Fira des de l’Edat Mitjana. Els seus principals àmbits comercials representats són l’automoció, la maquinària agrícola i jardineria, l’alimentació i la gastronomia de la nostra terra, els serveis i el comerç al detall amb les seves novetats, sobretot el que dinamitza la nostra ciutat com un gran centre de compres a cel obert. Tot això en trenta-sis mil metres quadrats d’exposició, més de mil dos-cents dels quals es situen en el Pavelló Cobert.

Per acabar, el 17 al 20 del mateix de juny, l’escenari al nord del Parc del Pinaret es transforma en un gran marc eqüestre. Quatre dies de la millor competició que es pot comptar a l’Estat Espanyol, amb més de quaranta ramaderies i tres-cents cavalls. Al Concurs Morfològic i la Copa ANCCE de Doma Clàssica, enguany li hem sumat la competició d’Alta Escola Espanyola i un Campionat Territorial Interclubs. Com a gran novetat la segona visita del genet francès Lucien Gruss que ens ha fer gaudir amb el seus espectacles nocturns.

Tres esdeveniments que sumen aproximadament cent mil visitants, que activen el consum, a la vegada que generen l’espai propi on establir importants relacions comercials, accions de venda, relacions públiques i difusió de missatges de comunicació necessaris i imprescindibles pel territori del qual formem part.

No hay comentarios: